ידיעון תשע"ג

הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון

מטרת התכנית

החוג למדע המדינה והחוג לתקשורת
התכנית לתקשורת פוליטית למנהלים
לאתר התכנית
תואר שני
ראש התכנית: ד"ר אמל ג'מאל
מסלול לימודים ללא עבודת גמר

מטרת התכנית

התכנית תקשורת פוליטית לבכירים תורמת להבנת הקשרים המורכבים בין התקשורת והפוליטיקה. מטרת התכנית להקנות ידע, תובנות וכלי ניתוח ברמה מתקדמת בתחומי ההתארגנות וקבלת החלטות פוליטיות מזווית תקשורתית, עיצוב הדמיון המשותף והשיח הציבורי והבנייתה של פעולה פוליטית קולקטיבית. במסגרת התכנית, המשותפת לחוג למדע המדינה ולחוג לתקשורת, יוכלו התלמידים להעמיק ולהבין מהו הקשר בין תרבות ההמונים לבין התרבות הפוליטית החדשה, מהו אופי התלות ההדדית בין פוליטיקה ותקשורת בזירה המקומית והבינלאומית וכן להכיר את השפעת התקשורת על אופי המלחמות החדשות והטרור הבינלאומי.
כמו כן, התכנית תדון בשינויים שחלו במפת התקשורת בישראל בעשור האחרון. היא תעסוק בדרכי ארגונם והפעלתם של אמצעי תקשורת בפוליטיקה והשפעת אינטרסים כלכליים על דרכי פעולתם ותכניהם של אמצעי התקשורת. לבסוף, התכנית תבחן בשיטות מדידה חדשות, את שיטות השיווק והפרסום הפוליטיים, כמו גם את הגלובליזציה התקשורתית והשפעתה על ריבונות מדינות הלאום.
 

משך התכנית והיקפה
התכנית מתקיימת במשך 3 סמסטרים רצופים (שנה קלנדרית), בימים רביעי (משעה 13:00) ושישי (עד 14:00),  בהיקף של 36  ש"ס.

 

תנאי קבלה

התכנית מיועדת לאנשי מקצוע מתחום התקשורת, הפוליטיקה, הניהול, המגזר הציבורי, המגזר השלישי והדיפלומטיה שצברו ניסיון של 5 שנים לפחות בתחום עיסוקם ושסיימו לימודי תואר ראשון בציון גמר של 80 לפחות באחד מחוגי לימודיהם לתואר בוגר.
 

לימודי השלמה

תלמידים אשר אינם בוגרי מדע המדינה  יתבקשו ללמוד בנוסף את הקורס:
פוליטיקה ומשטר בישראל - שו"ת  4 ש"ס.
 
 

לימודי דוקטורט

בוגרי התכנית בציון של 85 ומעלה, יוכלו להתקבל כמועמדים ללימודי דוקטורט בחוג למדע המדינה. תלמידים שיתקבלו יידרשו ללמוד קורסי השלמה ולכתוב עבודת גמר (תזה) לתואר שני.