ידיעון תשע"ג

הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון

ועדה מלווה לתלמידי דוקטורט


מסלול לימודי התואר השלישי מתחלק לשני שלבים:
תלמיד מחקר שלב א' - השלמות לימודים והכנת הצעת המחקר לעבודת הדוקטור.
תלמיד מחקר שלב ב' - הכנת עבודת הדוקטור.


ועדה מלווה לתלמידי דוקטורט

נוהל ועדה מלווה (ראה מטה) ייושם בכל חוג בפקולטה שיחליט לאמצו, ויחול על  כל הדוקטורנטים בחוג. נוהל זה הוא חלופה לסעיפים 2 ו 5-13 להלן. החל מחודש מרץ 2009, מחייב נוהל זה את כל תלמידי ביה"ס למדעי הפסיכולוגיה. דוקטורנטים שהתקבלו במהלך השנתיים שקדמו לאימוץ הנוהל, אך עדיין לא הגישו את הצעת  המחקר, יוכלו בהסכמת המנחה לבקש מהוועדה היחידתית להחיל עליהם את נוהל הוועדה המלווה, ובאם יתקבל אישורה של הוועדה היחידתית יוכלו לפעול על פיו.
תלמיד המבקש להתקבל ללימודי תואר שלישי יפנה אל הוועדה לתלמידי מחקר בחוגו. ועדה זו אחראית לאישור תלמידי מחקר, קביעת תכנית לימודיהם, אישור המנחה/ים, ואישור הרכב הוועדה המלווה. כמו כן, ממליצה ועדה זו על אישור הצעת המחקר עם תום שלב א'.
הוועדה החוגית ממליצה על קבלה לשלב א' ו-ב'. הוועדה היחידתית בוחנת את המלצות הוועדה החוגית ואם אין ערעור עליהן - מאשרת אותן. תהליך אישור עבודת הדוקטור מנוהל ע"י הוועדה היחידתית.
הוועדה האוניברסיטאית לתלמידי מחקר, שולחת לתלמידים אישורי קבלה וסיום רשמיים בשלבים השונים ללימודי התואר.
קיימים שני מסלולי לימוד לתואר השלישי: המסלול הרגיל והמסלול הישיר. נוהל ועדה מלווה חל בשני המסלולים.


המסלול הרגיל

 

1.

תנאי קבלת התלמיד לשלב א'
רשאי להגיש מועמדות:

 

1.1

מי שקיבל את התואר "מוסמך אוניברסיטה" בציון משוקלל של "טוב מאד" (85) לפחות, והכין עבודת גמר שציונה הוא 85 לפחות. החוגים רשאים לקבוע כללי קבלה חמורים יותר.

 

1.2

במקרים של הישגים לימודיים או מחקריים מיוחדים תוכל ועדה יחידתית לאשר חריגה מן הציונים המינימליים הנקובים בסעיף 1.1.

 

1.3

בעל תואר מוסמך באוניברסיטה, או באוניברסיטה מוכרת אחרת בארץ או בחו"ל, שקיבל את התואר בציון משוקלל של "טוב מאד" (85) לפחות, אך ללא עבודת גמר, יוכל להיות תלמיד רק לאחר שימלא את המטלות שיוטלו עליו על-ידי הוועדה החוגית. מטלות אלו יכללו, בכל מקרה, עבודת מחקר השקולה ברמתה לעבודת גמר.

 

1.4

תלמיד העומד בתנאי הקבלה לדוקטורט, אך סיים לימודי תואר שני בתחום דסציפלינרי אחר, ימלא תכנית השלמה על פי הנחיות הוועדה החוגית.

2.

חובות תלמיד שלב א'
התלמיד יהיה חייב, תוך שנה אחת:
לעמוד בלימודי חובה, שהם 9-8 ש"ס, וכן השלמות דיסציפלינריות, במקרים הנדרשים, כפי שיוטלו עליו על ידי הוועדה החוגית. על התלמיד להשיג ממוצע ציונים של 85 לפחות, וכן להגיש תכנית מחקר בחתימת המנחה המיועד.
במקרים מיוחדים תאושר ארכה של עד שנה נוספת ע"י הוועדה היחידתית ובהמלצת הוועדה החוגית.