תכנית הלימודים
שנה א'
קורסי ליבה
גישות תאורטיות למיון ולפתרון קונפליקטים (יש ללמוד 4 מתוך 5 השיעורים הבאים):
גישות פוליטיות |
2 |
ש"ס |
גישות פסיכולוגיות-חברתיות |
2 |
ש"ס |
גישות תרבותיות |
2 |
ש"ס |
גישות משפטיות |
2 |
ש"ס |
גישות כלכליות - תורת המשחקים |
2 |
ש"ס |
סה"כ גישות תאורטיות |
8 |
ש"ס |
קורסי מבוא (חובה ללמוד את כל הקורסים):
ניהול משא ומתן כבסיס ליישוב סכסוכים |
2 |
ש"ס |
דרכים אלטרנטיביות ליישוב סכסוכים |
2 |
ש"ס |
שיטות מחקר (כמותיות או איכותיות) |
2 |
ש"ס |
הדרכה במאגרי מידע ביישוב סכסוכים וגישור[1] |
- |
|
|
|
|
סה"כ שנה א' |
14 |
ש"ס |
שנה ב'
סמינריונים (יש ללמוד סה"כ 3 סמינריונים)[2]:
סכסוכים לאומיים ובינלאומיים |
3 | ש"ס |
המשפחה, סכסוכים במשפחה ויישובם[3] |
3 |
ש"ס |
קונפליקטים עקשיים: הסכסוך הישראלי-פלשתיני כמקרה מבחן |
3 |
ש"ס |
בניית הסכמות והנחיית קבוצות לאפקטיביות בארגונים |
3 |
ש"ס |
סכסוכים בסביבה | 3 | ש"ס |
פונדמנטליזם מול הומניזם – האתגר שבגישור |
3 |
ש"ס |
גישות ליישוב סכסוכים ביהדות | 3 | ש"ס |
סה"כ סמינרים |
9 |
ש"ס |
קורסי בחירה (יש ללמוד 5 קורסי בחירה):[2]
סכסוכים בקהילה ויישובם |
2 |
ש"ס |
סכסוכים משפחתיים - תיאוריה ויישום (לתלמידי שנה ב' בלבד) | 2 | ש"ס |
מעורבות ארגונים בינלאומיים בפתרון סכסוכים |
2 |
ש"ס |
יישוב סכסוכים בעולם העבודה (לתלמידי שנה ב' בלבד)[4] |
2 |
ש"ס |
מנהיגות, פסיכולוגיה ופתרון סכסוכים |
2 |
ש"ס |
תרבות, סכסוכים ומו"מ באסלאם דובר ערבית | 2 | ש"ס |
יישוב סכסוכים פנים מדינתיים בני זמננו |
2 |
ש"ס |
צדק מאחה |
2 |
ש"ס |
סה"כ קורסי בחירה |
10 |
ש"ס |
סה"כ שנה ב' |
10 |
ש"ס |
סדנאות גישור
סדנה: מושגים ועקרונות מרכזיים בתהליך הגישור ומו"מ משתף |
2 |
ש"ס |
סדנה: פיתוח מיומנויות ניהול הליך הגישור והכרת תפקיד המגשר |
3 |
ש"ס |
סה"כ סדנאות |
5 |
ש"ס |
סה"כ |
38 |
ש"ס |
[1] מפגש חד פעמי. לא נכלל במניין השעות לתואר.
[2] ניתן ללמוד סמינר אחד לכל היותר ועד 2 קורסי בחירה מלימודי התואר השני בחוגים אחרים,
ורק באישור היועץ האקדמי של התכנית - פרופ' ארנה כהן. על התלמיד תחול אחריות אישור
הרישום לקורס/סמינר מהחוג הרלוונטי.
[3] דרישה מוקדמת: סיום בהצלחה של קורס "סכסוכים משפחתיים-תאוריה ויישום" או קורס מקביל
מלימודים קודמים.
[4] דרישת קדם: סיום בהצלחה של קורס גישור.