ידיעון תשע"ג

הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון

סדנאות



1085.2049.01  "יוסטון יש לנו בעיה" - אסטרטגיה תקשורתית של ניהול משברים

בעולם שטוח, בו הכח עובר לצרכן, גופים וחברות יכולים להימחק בעקבות משברים תקשורתיים וניהול לא נכון שלהם. כאשר השאלה היא לא כיצד למנוע משבר תקשורתי אלא מתי הוא יקרה, ארגונים נמדדים בעיני הציבור ביכולת שלהם לנהל נכון את המשבר ולמנף אותו לטובתם.

בסדנה נתעמק בתחום המתפתח של ניהול משברים כענף נפרד של תחום הייעוץ האסטרטגי. נלמד לזהות משברים תקשורתיים, ואת המודלים השונים לניהולו הנכון. ננתח דוגמאות לניהול כושל של משברים והתוצאה ההרסנית שלהם, ונבין כיצד זירת התקשורת המשתנה משפיעה על אופן פריצת משברים ואופן ניהולם.

לצד מקרים ודוגמאות מהעבר, ננסה במהלך הסדנה לזהות משברים תקשורתיים עתידים, וננתח את אירועי ההווה לפי הכלים שילמדו.



1085.2048.01 גיימיפיקיישן של מערכות חינוך ועסקים

גיימיפיקיישן (מישחוק בשפה העברית) מוגדר כשילוב מנגנוני משחקים בסביבות שאינן משחקיות בהגדרה, דוגמת אתרי  אינטרנט, אפליקציות סלולר מבוססות מיקום, שירותי תוכן, קהילות או קמפיין פרסומי כדי להניע את המשתתפים לפעולה מתוך חוויה מהנה, לעודד אינגייג'מנט ונאמנות. הסטודנטים יכירו את מושגי יסוד ואת האתגרים הכרוכים ביישום גימיפיקיישן בחיי היום-יום, בכיתה, במערכות חינוך, בארגונים, במערכות אימון והדרכה ובקמפיינים לקידום עסקים.

1085.2050.01  התנסות מקצועית (תוכנית הפרקטיקום)

הפרקטיקום הנו תוכנית ייחודית המיועדת לסטודנטים שיבחרו להתנסות באחד ממקצועות התקשורת במסגרת לימודיהם לתואר ראשון בחוג לתקשורת. מטרת התוכנית הנה לאפשר לסטודנטים ליישם את הידע שנרכש במהלך לימודיהם, לעבור הכשרה מעשית, לפתח את יכולותיהם וכישוריהם אל מול אתגרים עדכניים של עולם העבודה ולרכוש ניסיון מקצועי. במסגרת הפרקטיקום הסטודנטים ישתלבו בארגונים שונים בתעשיית התקשורת הישראלית. התהליך ילווה בהנחיה מקצועית מטעם מקום ההתמחות והנחיה אישית ואקדמאית .


 

1085.2044.01 מיתוג סביבתי

הסדנה 'מיתוג סביבתי' תעסוק בדרכים בהן ניתן לתקשר סוגיות סביבתיות מורכבות לציבור הישראלי הרחב על מנת ליידעו, לערבו ולרתמו לשיפור מצב הסביבה. נכלול ניתוח ולימוד של מהלכים תקשורתיים/פרסומיים לסוגיות סביבתיות שנעשו בעולם (Case studies) ונבחן אותם בהקבלה לנעשה בישראל. נכיר ונבחן אסטרטגיות תקשורתיות ומודלים שונים של פנייה לציבור ונלמד כיצד הופכים בעיה סביבתית (נתוני סביבה מדעיים) לקמפיין סביבתי, הפונה לקהלים רחבים ושונים.

 

1085.2042.01  עולם הפרסום - הדור הבא

תעשיית הפרסום בעולם המערבי עוברת טלטלה גדולה שמקורה בחידושים הטכנולוגיים.

האינטרנט, הטלפון הסלולארי והטלוויזיה האינטראקטיבית משנים מודלים של עשרות שנים ומחלקים מחדש את עוגת הפרסום בין אמצעי המדיה השונים.

הסדנה תספק לתלמידים כלים עדכניים כדי להתמצא ולתפקד במרחב הרב-ממדי של התקשורת השיווקית המשתנה. הסדנה תתמקד בדוגמאות ומקרי מבחן רבים המסמנים את הדור הבא של תעשיית הפרסום ותצייד את התלמידים בשיטות העבודה ובכלים המקצועיים המשמשים היום וישמשו בשנים הקרובות את תאגידי הפרסום המובילים בעולם.

 

 

1085.2007.01  עריכת חדשות בעיתונות

הסדנה עוסקת בעבודת העריכה באתרי חדשות אינטרנטיים ובעיתונות המודפסת, בדגש על עריכת ידיעות וכתבות חדשותיות. הפעילות בסדנה תתמקד בעבודת עריכה מעשית, שתשתלב בעבודת עיתון הסטודנטים האינטרנטי של החוג לתקשורת ותפורסם בו. בחלקה הראשון של הסדנה  נעסוק בשיקולי עריכה, בעריכה כפעולה אקטיבית-יצירתית ובשכתוב ידיעות וכתבות. בהמשך ניישם גישות ורעיונות הנלמדים במסגרת החוג לתקשורת כדי ליצור דוגמאות לעיתונות טובה ולפרסם אותן בעיתון האינטרנטי.

 

1085.2043.01 פיתוח פורמטים טלוויזיוניים

פורמטים טלוויזיוניים הינם  פלח משמעותי ביותר בעשייה הטלביזיונית העדכנית, ופלח שמתעצם ומתפתח.

מטרת הסדנה לייצר חיבור בין יידע הסטורי-תיאורטי בהתפתחות ז'אנרים טלוויזיוניים לבין המשגה והתנסות בפיתוח פורמטים כאלו.

מהו פורמט טלוויזיוני? מה הופך תכנית טלוויזיה לפורמט? כיצד מחברים בין העדפות וטעם (שיש לכל אחד) לבין עבודה על מנגנון פורמטי מקצועי.

שאלות אלה תיחקרנה בסדנה תוך סקירה, ניתוח והתנסות מעשית בבנייה וגיבוש פורמטים מקוריים.

 

 

1085.2020.01  צילום למתחילים

במשך הסדנה נתנסה, דרך תרגילי צילום ודיון של הכיתה, בשפת הצילום. נבדוק כלים שונים בהם משתמש הצלם, נראה איך השפיעו החלטות שלו על משמעות הצילום שיצר. כמה קרוב או רחוק מה שרואה  הקבוצה, ממה שהתכוון הצלם. נתייחס לצילום תיעודי, ולצילום שאינו כזה. נראה גם מצגות מתוך תולדות הצילום.

 

1085.2034.01 רעיונאות (קופירייטינג)

הסדנה תערוך לתלמידים היכרות עם תפקיד הקופירייטר במשרד הפרסום. באמצעות תרגול בלתי פוסק, משוב מידי ודוגמאות מהשטח יכירו המשתתפים מושגים בסיסיים בפרסום וילמדו כיצד ליישם אותם בכתיבת סיסמאות, ג'ינגלים, מודעות לעיתון ותסריטים.

 

1085.2046.01  תחקירנות

מטרת הסדנה להתוודע אל אחד מכלי העבודה העיקריים והבסיסיים בעבודה תקשורתית בכלל עם דגש על תחקיר דוקומנטרי בפרט.

התחקיר הוא כלי עבודה בסיסי לעבודה בכל ז'אנר טלויזיוני מתכנית בוקר, דרך סדרת ריאליטי ועד לסרט דוקומנטרי. התחקירנות היא  נקודת פתיחה של הסרט הדוקומנטרי על שלל אורכיו וגווניו והיא  גם, פעמים רבות, "משרת כניסה" טובה עבור מי שמעוניינים לעבוד בתעשיית הטלוויזיה והתקשורת. בסדנה זו תהיה לתלמידים הזדמנות להתנסות בעבודת תחקיר על כל היבטיה.