ידיעון תשע"ג

הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון

קורסי חובה בתחום הלימוד



סמסטר א'

 

1031.4110.01  המערכת הבינלאומית
הקורס יבחן את הסוגיות המרכזיות ביחסים הבין-לאומיים בעיקר מנקודות המבט הריאליסטית, הליברלית והקונסטרוקטיביסטית. כך, הקורס יעסוק בבחינת סוגי השחקנים המרכיבים את המערכת הבין-לאומית, מגוון האינטראקציות ביניהם והמבנים המשפיעים או מגבילים את פעולותיהם. בדרך זו, הקורס יאפשר לא רק להבין טוב יותר מאפיינים שונים של היחסים הבין-לאומיים, אלא גם להשוות בין הגישות התיאורטיות השונות. כך למשל גישות אלה מדגישות את חשיבותם של סוגים שונים של שחקנים במערכת הבין-לאומית, והן אף מייחסות משמעות שונה לעצם המושג "מערכת בין-לאומית".

 

1031.4112.01  תקשורת פוליטית
תחום התקשורת הפוליטית הפך בעשורים האחרונים לאחד מתחומי היסוד של מדעי-החברה בכלל ומדעי המדינה בפרט. הקורס יעסוק בזיקה ההדדית שבין תקשורת ופוליטיקה ונסקור מושגי יסוד בתקשורת הפוליטית, תוך כדי התמקדות בסוגיות מרכזיות המהוות את מוקד ההתעניינות של תיאורטיקנים וחוקרים.

1082.4053.01 מבוא למדיניות ציבורית
הקורס יסקור את המושגים המרכזיים והתאוריות במדיניות ציבורית.
נושאי הדיון יתמקדו על שלושת המרכיבים הבסיסיים בתהליכי מדיניות: עיצוב, יישום והערכה.


סמסטר ב'

1031.4114.01  הפילוסופיה של מדעי החברה ועיצובו של מדע המדינה
הקורס יהיה משולב מדיון תאורטי בתפיסות פילוסופיות שונות במדעי-החברה, ומבחינת ההשלכות של תפיסות על לימוד תופעות פוליטיות. לאחר סקירה של התפתחות הספרות בנושאים אלו מתחילת המאה, נדון בפלורליזם הרעיוני הרווח כיום בתחום. בהקשר זה נבחן גישות פוזיטיביסטיות, הרמנוטיות-פרשניות, פמיניסטיות, פוסט-מודרניסטיות ועוד.