ידיעון תשע"ג

הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון

חובות התלמידים בשלב המועמדות במסלול הישיר

א.

תלמידים שהתקבלו כמועמדים למסלול הישיר חייבים בשני שליש לפחות ממכסת שעות הלימוד הנדרשת לתואר שלישי ולתואר שני במסלול "עם עבודת גמר" (למעט עבודת הגמר). לקראת סוף השנה השנייה ללימודיהם תבחן הוועדה החוגית את הישגיהם וכשירותם של התלמידים ותאשר את המשך שילובם במסלול הישיר על סמך הצטיינותם.

ב.

על התלמיד ללמוד לפחות מחצית משעות הלימוד עד תום שלב א' על תנאי ואת יתרת החובות עד תום השנה השלישית ללימודי הדוקטורט. תלמידי המסלול הישיר חייבים בציון 85 לפחות בכל קורס.

ג.

לאחר שיתקבלו כמועמדים יהיה על התלמידים במסלול הישיר לעמוד בלימודי חובה בהיקף של 9-8 ש"ס, כנדרש ממועמדים במסלול הרגיל (ראה פירוט לעיל).

ד.

על המועמדים במסלול הישיר לעמוד בבחינת כשירות (כמפורט בהמשך).

ה.

לאחר שיעמדו בבחינת הכשירות, על המועמדים במסלול הישיר להגיש הצעת מחקר מקיפה בחתימת המנחה המיועד. תכנית זו תפרט בהרחבה את השערות המחקר המרכזיות, את הספרות המחקרית הקיימת, את תרומותיו הייחודיות התאורטיות המשוערות של המחקר, ואת שיטות המחקר שבאמצעותן ייבחנו הרעיונות המנחים והשערות המחקר. תכנית זו תוגש תוך 12 חודשים מיום קבלת התלמידים כמועמדים לתואר השלישי. במקרים מיוחדים תאושר אורכה לשנה נוספת ע"י הוועדה היחידתית ובהמלצת הוועדה החוגית.

ו.

במהלך השנה הראשונה ללימודים, ימליץ המנחה בהתייעצות עם התלמיד והוועדה החוגית על הרכב וועדה מלווה. ר' תקנון הפקולטה - נוהל ועדה מלווה  
לאחר שהצעת המחקר תאושר ע"י הוועדה המלווה, יציג התלמיד את ההצעה בסדנת הדוקטורנטים, וההצעה תועבר לאישור הוועדה הפקולטטית. בעקבות המלצת הוועדה הפקולטטית תועבר ההצעה לאישור הוועדה האוניברסיטאית.

ז.

סדנה לדוקטורנטים - על כל תלמידי הדוקטורט בחוג חובה להשתתף מידי שנה בסדנה לדוקטורנטים. בסדנה זו יציגו תלמידי הדוקטורט את מחקרם בפני חברי הסגל וחבריהם ללימודים בחוג. נוכחות בלפחות 80% מהמפגשים מהווה תנאי מעבר לשלב ב' וקבלת מלגת קיום. לוח המפגשים יתפרסם ויישלח לתלמידים בדואר אלקטרוני.

ח.

התלמידים חייבים להשתתף בסמינר המחלקתי של החוג, לוח המפגשים יתפרסם ויישלח לתלמידים בדואר אלקטרוני.
סדנת הדוקטורנטים והסמינר המחלקתי
יתקיימו בימי שני בין השעות: 18:00-16:00, לסרוגין.

ט.

תואר שני יוענק לתלמידים במהלך המסלול הישיר לדוקטורט לאחר שישלימו את כל מכסת הקורסים לתואר שני ולדוקטורט ויקבלו ציון 85 לפחות בכל קורס, יעמדו בבחינת הכשירות בהצלחה והצעת המחקר שלהם תאושר.
האישור שיופק על התואר השני יהיה ללא ציון גמר.