ידיעון תשע"ג

הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון

חובות התלמידים בשלב המועמדות במסלול הרגיל


תלמידים שהתקבלו כמועמדים ללימודי התואר השלישי במסלול הרגיל, יחויבו:

א.

לעמוד בלימודי חובה בהיקף של 9-8 ש"ס במהלך שנת לימודיהם הראשונה. במסגרת לימודי החובה יידרשו התלמידים ללמוד את הקורס: תיאוריה פוליטית לחוקרים בהיקף של 3 ש"ס ובנוסף שיעורים או סמינרים מתכנית המ.א. בחוג ובחוגים אחרים, שיש להם זיקה לתחום מחקרו של המועמד. הציון בכל אחד מהקורסים חייב להיות 85 לפחות.

ב.

להגיש (לאחר שסיימו את הקורסים שהוטלו עליהם) הצעת מחקר (בהיקף של 15עמודים) בחתימת המנחה המיועד. הצעת המחקר תפרט בהרחבה את השערות המחקר המרכזיות, את הספרות המחקרית הקיימת, את תרומותיו הייחודיות המשוערות של המחקר, ואת שיטות המחקר שבאמצעותן ייבחנו הרעיונות המנחים והשערות המחקר. הצעת המחקר תוגש תוך 12 חודשים מיום קבלת התלמידים כמועמדים לתואר השלישי. במקרים מיוחדים תאושר אורכה לשנה נוספת ע"י הוועדה הפקולטטית בהמלצת הוועדה החוגית.

ג.

במהלך השנה הראשונה ללימודים, ימליץ המנחה בהתייעצות עם התלמיד והוועדה החוגית על הרכב וועדה מלווה. ר' תקנון הפקולטה - נוהל ועדה מלווה
לאחר שהצעת המחקר תאושר ע"י הוועדה המלווה, יציג התלמיד את ההצעה בסדנת הדוקטורנטים, וההצעה תועבר לאישור הוועדה הפקולטטית. בעקבות המלצת הוועדה הפקולטטית תועבר ההצעה לאישור הוועדה האוניברסיטאית.

ד.

סדנה לדוקטורנטים - על כל תלמידי הדוקטורט בחוג חובה להשתתף מידי שנה בסדנה לדוקטורנטים. בסדנה זו יציגו תלמידי הדוקטורט את מחקרם בפני חברי הסגל וחבריהם ללימודים בחוג. נוכחות בלפחות 80% מהמפגשים מהווה תנאי מעבר לשלב ב' וקבלת מלגת קיום. לוח המפגשים יתפרסם ויישלח לתלמידים בדואר אלקטרוני.

ה.

התלמידים חייבים להשתתף בסמינר המחלקתי של החוג, לוח המפגשים יתפרסם ויישלח לתלמידים בדואר אלקטרוני. 

סדנת הדוקטורנטים והסמינר המחלקתי יתקיימו בימי שני בין השעות: 18:00-16:00, לסרוגין.