ידיעון תשע"ג

הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון

מטרה ותכנית הלימודים

המטרה המרכזית של המגמה היא להכשיר פסיכולוגים קליניים בעלי אתיקה מקצועית גבוהה אשר יהיו פתוחים באופן ביקורתי לגישות ולמגמות חדשות בפסיכולוגיה קלינית, ושיהיו מסוגלים לתרגם את הידע שנרכש בפסיכולוגיה הכללית לטיפול ולהבנת האדם הסובל מהפרעות נפשיות. המגמה שוקדת על הקניית בסיס תאורטי ויישומי להבנת ההתנהגות האנושית ותהליכי שינוי. השאיפה היא להקנות ללומדים כלים ומושגים מחקריים, גישות טיפוליות וטכניקות התורמות לשינוי בפרט ובמערכות רחבות יותר.

תכנית הלימודים מתמקדת בארבעה תחומים מרכזיים:
(1) תיאוריה
(2) מחקר
(3) אבחון והערכה
(4) התערבויות פסיכותראפויטיות.

בנוסף ללימודים העיוניים כוללת התכנית גם פרקטיקום קליני. הפרקטיקום הקליני מתקיים בבתי חולים פסיכיאטריים ובמרפאות בריאות הנפש במשך יומיים בשבוע. סיום הלימודים מותנה בעמידה בחובות הקורסים, הפרקטיקום, הסמינר ועבודת הגמר. מורי המגמה מייצגים קשת רחבה של אסכולות טיפוליות ושל שטחי התעניינות מגוונים בפסיכולוגיה קלינית. קורסי החובה והבחירה המוצעים מכוונים להקנות לתלמידים ידע והבנה בסיסיים במגוון רחב של גישות טיפוליות לאוכלוסיית מבוגרים, בטווחי גיל שונים עם בעיות פסיכולוגיות הנעות מקשיים בהתמודדות עם מצבי לחץ יומיומיים ועד לתופעות פסיכוטיות חריפות.
עד ה-1.10 של שנת הלימודים הראשונה (סוף שנה"ל הראשונה), יבחרו התלמידים את אחד ממורי ביה"ס להיות מנחה לעבודת הגמר ויגישו את ההצעה לתזה.
ההצעה תוגש דרך מזכירות ביה"ס למנחה ולראש ביה"ס.
מכסת השעות במגמה הקלינית 60 ש"ס.

 

תכנית הלימודים

שנה א'

שיעורי חובה

28

ש"ס

סמינר

4

ש"ס

פרקטיקום

 

 

 שנה ב'

שיעורי חובה

22

ש"ס

פרקטיקום

 

 

עבודת גמר

 

 

שיעורי בחירה

על התלמיד לקחת 6 ש"ס שיעורי בחירה