ידיעון תשע"ג

הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון

מטרה ותכנית הלימודים

מטרת לימודי המגמה לפסיכולוגיה חברתית היא להרחיב ולהעמיק את הידע העיוני והיכולת המחקרית של תלמידי המגמה בתחומי הפסיכולוגיה החברתית. במבט כולל מדגישה המגמה החברתית את המחקר והחשיבה הבסיסיים בתחום ומציעה לתלמידיה מעורבות עיונית ומחקרית בתחומים אלה. כמו כן, ניתן לשמוע שיעורים תיאורטיים ויישומיים במסגרת חוגים אחרים ופקולטות אחרות כמו מנהל עסקים, עבודה סוציאלית, סוציולוגיה, לימודי עבודה וחינוך, וזאת באישור המורה האחראי וראש המגמה החברתית.  בנוסף ללימודים העיוניים, מאפשרת המגמה השתתפות בפרקטיקום בקונפליקט היהודי-ערבי או בפרקטיקום אחר בהנחיית פסיכולוג מורשה במסגרת אחרת, באישור ראש המגמה.
 

תחומי ההתעניינות של אנשי סגל המגמה מתפרשים על נושאים שונים בתחומי הפסיכולוגיה-החברתית: תהליכים בין-קבוצתיים, כולל דינמיקה קבוצתית, וקונפליקט ומשא ומתן בין קבוצות;  תהליכים בין-אישיים, כולל תהליכי השוואה והשפעה חברתית, והתנהגות פרו-חברתית; ופסיכולוגיה חברתית קוגניטיבית, כולל קבלת החלטות, פסיכולוגיה חברתית של בריאות וחולי, תהליכי הבניה של הזמן, ואמפטיה והבנת הזולת. תחומי עניין נוספים של  חברי סגל המגמה כוללים תהליכי התפתחות חברתית (למשל, התפתחות מוסרית ומגדרית), ותהליכים אישיותיים בהתנהגות חברתית.
 

לימודי המגמה החברתית בשנה הראשונה מדגישים את היסודות המחקריים שעליהם מושתתת הפסיכולוגיה החברתית, וחוץ ממבוא לפסיכולוגיה חברתית, כוללים בעיקר שיעורים בסטטיסטיקה, שיטות מחקר, וסדנת מחקר אמפירי שבו יבצע כל תלמיד מחקר בהדרכה. את הידע העיוני בפסיכולוגיה חברתית ירכוש התלמיד בשיעורי בחירה אשר יינתנו על ידי מורי המגמה.
 

עד סוף שנת הלימודים הראשונה, יבחרו התלמידים את אחד ממורי המגמה להיות מנחה לעבודת התזה ולאחר הגשת אישור רשמי על כך למזכירות החוג, יגישו את ההצעה לאישורו של המנחה.  ההצעה תוגש דרך מזכירות החוג למנחה ולראש החוג.
 

מכסת השעות במגמה החברתית 40 ש"ס וישנה חובה לקחת לפחות שליש ממכסת השעות של קורסי הבחירה  בתוך המגמה החברתית.
 

תכנית הלימודים
 

שנה א'

שיעורי חובה

10

ש"ס

סמינר מחקר

4

ש"ס

 
שנה ב'

שיעורי חובה

2

ש"ס

עבודת גמר (תזה)

 

 

 
שיעורי בחירה

על התלמיד לקחת 24 ש"ס שיעורי בחירה.