ידיעון תשע"ג

הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון

מטרה ותכנית הלימודים

המגמה הקלינית של הילד מיועדת להכשרת פסיכולוגים להתמודדות עם צרכי הילד הנורמלי החריג והחולה בתפיסה כוללנית של עבודה טיפולית ומניעתית. תפיסה זו שמה דגש מיוחד על המסגרות השונות שבהן מתפתח ומתפקד הילד: משפחה, מוסדות חינוך, קהילה, ומסגרות טיפוליות אחרות.
 

תכנית הלימודים מכסה את טווח הגילאים מהינקות ועד גיל ההתבגרות. הקורסים המרכזיים של התכנית כוללים את הידע הבסיסי בהתפתחות תקינה ופסיכופתולוגיה, באבחון ובטיפול בילדים ובמשפחותיהם, ובעבודה מערכתית במערכת החינוך. בנוסף להתמקדות בילדים, העבודה עם מבוגרים משמעותיים בחיי הילד (הורים, מורים) מצריכה ידע בעבודה עם מבוגרים ובטיפול משפחתי המשולבים בתכנית. התכנית כוללת פרקטיקום קליני למשך שנתיים במוסדות ובתי חולים לבריאות הנפש. במסגרת הפרקטיקום התלמידים יוכשרו בהיבטים היישומיים השונים של הפסיכולוגיה של הילד.
 

בנוסף ללימודים התאורטיים וההתנסויות הקליניות המגמה שמה דגש מיוחד על חשיבה והתנסות מחקרית במסגרות של סדנאות מחקר ועבודות תזה. כמו כן יש ניסיון מתמיד לשלב את הידע המחקרי המצטבר בתחומי התפתחות הילד, פסיכופתולוגיה וטיפול בקורסים הרלוונטיים.

לבסוף, המגמה הקלינית של הילד שמה דגש על מעורבות חברתית-קהילתית המתבטאת בהזמנת מרצים מומחים בתחומם מן השדה וכן במחקרים שונים הנעשים בשטח תוך תרומה לקהילה.

עד ה-1.10 של שנת הלימודים הראשונה (סוף שנה"ל הראשונה), יבחרו התלמידים את אחד ממורי החוג להיות מנחה לעבודת הגמר ויגישו את ההצעה לתזה.
ההצעה תוגש דרך מזכירות החוג למנחה ולראש החוג.

מכסת השעות במגמה הקלינית של הילד 60 ש"ס.
 

תכנית הלימודים


שנה א'

שיעורי חובה

28

ש"ס

סמינר

4

ש"ס

פרקטיקום

 

 

 
שנה ב'

שיעורי חובה

20

ש"ס

פרקטיקום

 

 

עבודת גמר

 

 


שיעורי בחירה

על התלמיד לקחת 8 ש"ס שיעורי בחירה.