ידיעון תשע"ג

הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון

עבודת גמר



עבודת הגמר צריכה להיות עבודת מחקר אמפירית שהתלמידים מבצעים בפיקוח ובהדרכה. המטרה היא לפתח את יכולתם של התלמידים לנהל מחקר, משלב התכנון ועד לדיווח הסופי. את האישור הסופי לנושא ולתכנית על התלמיד לקבל החל מתום שנת לימודיו הראשונה לתואר שני.

התלמידים חייבים להגיש הצעת תזה עד תום השנה הראשונה ללימודיהם, ולקבל אישור להצעה. תלמידים שלא יעמדו בדרישה זו עד תום סמסטר א' של שנה"ל השנייה - יופסקו לימודיהם. התלמידים ידווחו על כך על גבי טופס מיוחד הנמצא במזכירות תואר שני.

תלמידים המעוניינים להתחיל בעבודת גמר, יבחרו  מנחה מקרב מורי ביה"ס ויסכמו עימו כללית את הנושא. התכנית טעונה אישור של המנחה. תיתכן הדרכה על ידי מנחה מחוץ לביה"ס וזאת באישורו של ראש המגמה וצרופו של מנחה מביה"ס למדעי הפסיכולוגיה.

ההדרכה והפיקוח על ביצוע העבודה יתנהלו על ידי המנחה, ובמידת הצורך ייוועץ עם הקורא האחר. המנחה ינהל רישום של פגישותיו עם התלמידים החל בשלב האישור של העבודה.

התלמידים ימסרו למנחה ולקורא השני טיוטה של עבודתם. בסמכותם לבקש תיקונים ושינויים בעבודה, אותם על התלמידים לבצע לפני הגשת הנוסח הסופי. על התלמידים להגיש את העבודה בהתאם לנדרש בתקנון בפקולטה. (בנוסף יש להגיש עותק סופי של העבודה על דיסק).

 

בחינת גמר (במגמה הפסיכוביולוגית)

במגמה הפסיכוביולוגית תיערך הגנה על עבודת הגמר בפורום סמינר המגמה. או לחלופין, (באישור מיוחד) בחינת גמר שתכלול שאלות שיימסרו לתלמיד משני מורי המגמה. את התשובות יש להגיש תוך 24 שעות. ללא ציון עובר בהגנה על עבודת הגמר (תזה), לא ניתן יהיה לסיים תואר שני.