ידיעון תשע"ג

הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון

מטרה ותכנית הלימודים

המגמה הקוגניטיבית מייצגת את מגוון התחומים הרחב ביותר בארץ, הכולל תפיסה (פסיכופיזיקה, מודעות תפיסתית, תפיסת פרצופים, תפיסת זמן...), קשב, זיכרון, קבלת החלטות ועוד. מטרת המגמה הינה להקנות בסיס ידע רחב ומעודכן תוך כדי פיתוח מיומנויות בחשיבה תיאורטית, שילוב הידע הנובע ממדעי המוח, בניית מערכים מחקריים, שיטות מחקר ניסוייות ותקשורת מדעית. המגמה מכשירה את תלמידיה להשתלב באקדמיה כחוקרים אך גם בתעשייה ובכל מסגרת הדורשת מיומנויות בביצוע וניהול מחקרים.

הלימודים במגמה כוללים שיעורי חובה שנה א' (20 ש"ס). על התלמיד לקחת שיעורי בחירה מתוך המגמה בהיקף של לפחות 12 ש"ס. שיעורי בחירה נוספים לתואר ניתן להשלים במגמות אחרות בחוג או בחוגים אחרים וזאת באישור ראש המגמה. בנוסף, כוללים החובות השתתפות בקולוקוויום של המגמה, סמינר ועבודת גמר. בכל מקרה, לסיום התואר, על התלמיד להשלים סה"כ 38 ש"ס.
 

בשנת הלימודים הראשונה על התלמידים לסיים את כל שיעורי החובה של המגמה: שיעורי חובה א', שיטות מחקר וסטטיסטיקה וקולוקוויום של המגמה. תלמיד אשר יקבל בשניים מתוך כלל שיעורי החובה ציון נמוך מ-80, המשך לימודיו יישקל מחדש.
 

עד ה-1.10 של שנת הלימודים הראשונה (סוף שנה"ל הראשונה), יבחרו התלמידים את אחד ממורי המגמה להיות מנחה לעבודת הגמר ויגישו את ההצעה לתזה.
ההצעה תוגש דרך מזכירות החוג למנחה ולראש החוג.

לפני הגשת הצעת התזה יבחרו התלמידים, תוך התייעצות עם המנחה, קורא נוסף לעבודת הגמר ויודיעו על בחירתם בכתב למזכירות לימודים לתואר שני, בצירוף אישור בחתימת הקורא השני.

בתום שנה א' יכולים התלמידים להגיש מועמדותם להמשך ישיר ללימודי הדוקטורט, בהתאם לנוהלי החוג בנושא (פרטים בפרק "מסלול ישיר לדוקטורט").


מכסת השעות במגמה הקוגניטיבית 38 ש"ס.
 

תכנית הלימודים


שנה א'

שיעורי חובה

16

ש"ס

סמינר

4

ש"ס

 
שנה ב'

עבודת גמר


שיעורי בחירה

על התלמיד לקחת 18ש"ס שיעורי בחירה.