ידיעון תשע"ג

הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון

המגמה הקוגניטיבית

 המגמה הקוגניטיבית

המגמה הקוגניטיבית מעניקה תשתית להבנת התהליכים הבסיסיים המאפיינים מערכות של עיבוד מידע בתחומי תפיסה, קשב, זיכרון, חשיבה, פתרון בעיות, קבלת החלטות והתפתחות קוגניטיבית, זאת תוך לימוד תכנון וביצוע מחקר בתחומים אלה.

הלימודים במגמה כוללים שיעורי חובה א' (16 ש"ס). על התלמיד לקחת שיעורי בחירה מתוך המגמה לפחות 12 ש"ס. שיעורי בחירה נוספים לתואר ניתן להשלים במגמה, במגמות אחרות בביה"ס או בחוגים אחרים וזאת באישור ראש המגמה. בנוסף, כוללים החובות השתתפות בקולוקוויום של המגמה סמינר ועבודת גמר. בכל מקרה, לסיום התואר, על התלמיד להשלים סה"כ 38 ש"ס.

בשנת הלימודים הראשונה על התלמידים לסיים את כל שיעורי החובה של המגמה: שיעורי חובה א', שיטות מחקר וסטטיסטיקה וקולוקוויום של המגמה. תלמיד אשר יקבל בשניים מתוך כלל שיעורי החובה ציון נמוך מ-80, המשך לימודיו יישקל מחדש.

עד ה-1.10 של שנת הלימודים הראשונה (סוף שנה"ל הראשונה), יבחרו התלמידים את אחד ממורי המגמה להיות מנחה לעבודת הגמר ויגישו את ההצעה לתזה.
ההצעה תוגש דרך מזכירות ביה"ס למנחה ולראש ביה"ס.
לפני הגשת הצעת התזה יבחרו התלמידים, תוך התייעצות עם המנחה, קורא נוסף לעבודת הגמר ויודיע על בחירתם בכתב למזכירות לימודים לתואר שני, בצירוף אישור בחתימת הקורא השני.
בתום שנה א' יכולים התלמידים להגיש מועמדותם להמשך ישיר ללימודי הדוקטורט, בהתאם לנוהלי ביה"ס בנושא (פרטים בפרק "מסלול ישיר לדוקטורט").

תלמידים הנרשמים למגמה קוגניטיבית, יכולים לבחור ללמוד במסלול לימודים בהדגש של מדעי המוח: התנהגות וקוגניציה.

מכסת השעות במגמה הקוגניטיבית 38 ש"ס.